fredag 15 juni 2012

Klart betyder inte färdigt..

Vissa delar av kostymen är så att säga stabila. En är kjol är en kjol är en kjol, och även om man kanske köper flera så är det sällan man ändrar på dem. Andra delar är i ständig förändring. Work in progress, som utvecklas med tiden allt eftersom du själv och din smak och stil förändras. Ett ypperligt exempel på detta är min mynt-bh. Jag vet att det förmodligen finns sådana som bestämmer i förväg precis hur det hela ska se ut och sedan sätter sig och bygger på och pyntar tills det är klart, för att sedan aldrig gå tillbaka och göra ändringar. Jag är inte en av dem.


April 2011.
Från början var den ganska enkel. Vanlig svart bh + ett band, några speglar och en sjuhelvetes massa mynt.
 
September 2011.
Sen behövdes det lite dingel, tyckte jag. Ett gammalt halsband slaktades och blev påbyggnad nedtill.
 

December 2011.
Sen var det plötsligt för tomt upptill. Panik! Mer band gav lite balans.


April 2012.
Och sen räckte inte det heller. Ett växande behov av "mer upptill" blev till pärlor av syntetisk turkos och vitmetall.

Och såhär kommer det fortsätta. Nästa steg pyntmässigt blir eventuellt något mer litet dingel 'i mitten' ovanför det gamla halsbandet. Dessutom behöver axelbanden breddas och förstärkas och efter det kommer jag garanterat komma på något annat som ska läggas till eller tas bort. Visst är det skönt att bli klar med ett projekt, men klar betyder verkligen inte nödvändigtvis färdig! Kanske skaffar jag en till, som får vara work in progress parallellt med den här - bara för att kunna variera mig lite mer. För färdig kommer den nog aldrig bli, och däri ligger för mig charmen med att göra sin egen kostym! En av alla dessa fördelar med att hålla på med ATS.. ;)

/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar